joga63b

Po kilku latach uczenia jogi śmiechu do niewielu rzeczy jestem tak przekonany jak do tego: tylko regularna praktyka pozwala naprawdę zwiększyć odporność, pogłębić śmiech i wprowadzić wiele pozytywnych zmian w życiu… i jeszcze je zauważyć. Stąd moja propozycja byśmy spotykali się raz w miesiącu w stałej grupie, a w międzyczasie będziecie dostawać ode mnie zadania do indywidualnej praktyki w domu z opcją kontaktu on-line ze mną i arkuszami, które pomogą Wam dostrzegać i monitorować postępy i zmiany.

To nie będzie kurs zawodowy, nie będę Was uczył,  jak prowadzić zajęcia metodą jogi śmiechu – to pozostanie programem kursów instruktorskich. Być może część z Was po zakończeniu Akademii zapragnie taki kurs skończyć, ale ten kurs to co innego: jest w pełni ukierunkowany rozwojowo. Celem Akademii jest przygotowanie Was do indywidualnej praktyki jogi śmiechu i częstszego oraz głębszego, przeponowego śmiania się na co dzień. Śmiech jest dla nas tylko środkiem do celu a nie ostatecznym celem. Na końcu ścieżki jest wyższy poziom świadomości, pozwalający w każdym momencie sięgnąć do przestrzeni spokoju, zaufania i radości w naszym wnętrzu.

W zajęciach może wziąć każda osoba niezależnie od wieku, umiejętności i doświadczenia rozwojowego, o ile jej stan zdrowia pozwala na praktykę ćwiczeń aerobowych z przedłużonym okresem śmiechu.

Co zyskają osoby, które ukończą kurs?

-dobrą znajomość jogi śmiechu – jednej z najciekawszych i najbardziej efektywnnych metod redukcji stresu i ścieżkę rozwoju osobistego

– wiele potencjalnych korzyści zdrowotnych i psychologicznych

-fajnie i twórczo spędzą czas

potwierdzenie ukończenia kursu z wymienieniem odbytych godzin szkoleniowych :)

Oto wybrane korzyści z jogi śmiechu przy regularnej praktyce:

1. Poziom I: korzyści dla zdrowia:
a) redukcja stresu fizycznego, emocjonalnego oraz mentalnego i rozluźnienie napięć w ciele;
b) dotlenienie i doenergetyzowanie – przy normalnym oddechu wymieniamy 1/3 pojemności płuc, śmiech jako najgłębszy rodzaj wydechu pozwala wymienić całą ich zawartość;
c) wzmocnienie odporności organizmu przy regularnej praktyce (w tym pobudzenie 32 genów aktywujących komórki antyrakowe NK);
d) poprawa nastroju i wzmocnienie radości m.in. poprzez pobudzenie wytwarzania endorfin;

2. Poziom II: korzyści społeczne:
a)gdy możemy sobie pozwolić wspólnie na beztroski śmiech w zespole, łatwiej się rozmawia i współpracuje;
b)praktyka jogi śmiechu ułatwia nawiązywanie kontaktów i zwiększa naturalną łatwość uśmiechania się
c) ludzie radośni i uśmiechnięci działają jak magnez na innych

3. Poziom III: korzyści rozwojowe – nowe kompetencje:
a) joga śmiechu daje większy spokój ducha – na to, co Cię nieraz stresowało, zaczynasz reagować śmiechem;
b) pozwala przejść przez różne wyzwania życiowe i zwiększa łatwość reagowania na nie śmiechem w miejsce gniewu;
c) ułatwia uczenie się nowych rzeczy i zwiększa kreatywność, synchronizując półkule mózgowe

4. Poziom IV: korzyści duchowe:
a) nasza moc i pogoda ducha stają się niezależne od czynników zewnętrznych
b) większe zaufanie do Opatrzności jakkolwiek ją rozumiemy i swobodny przepływ strumienia życia;
c) częste zjawisko synchroniczności – ciągłe poczucie, że znów nie mógł to być przypadek

Prowadzenie:

8438 porte

Piotr Bielski – pionier jogi śmiechu w Polsce, współzałożyciel Fundacji Jogini Śmiechu, stawia sobie za cel by Ziemia stała się najbardziej roześmianą planetą w kosmosie, a Polska najbardziej roześmianym państwem świata. Dlatego poprowadził już warsztaty we wszystkich 16 województwach Polski i przeszkolił już ponad 300 instruktorów tej metody, a także gości z zajęciami w znanych firmach, ośrodkach jogi i rozwoju, uniwersytetach, klubach seniorów, szpitalach, a nawet więzieniach. Zorganizował już 2 wyprawy do Indii, ojczyzny tej metody, gdzie uczył się jej bezpośrednio od jej założyciela – doktora Madana Katarii otrzymując tytuł certyfikowanego trenera Dr Kataria School of Laughter Yoga. Z wykształcenia socjolog i absolwent stosunków międzynarodowych, z wcześniejszego zawodu dziennikarz, stały współpracownik „Joga Magazynu” i autor wielu tekstów poświęconych tej metodzie, którą twórczo rozwija. Na przełomie roku 2015 i 2016 podzieli się ze światem swoją książką „Joga śmiechu. Droga do radości”.

Program Akademii:

joga103b

Przewidujemy 6 comiesięcznych 3-godzinnych spotkań zawsze w piątki od 18 do 20.30 (Kraków), piątki od 19 do 21.30 (Poznań), niedziele od 18 do 20.30 (Warszawa) w docelowo stałej grupie warsztatowej.

Oto miejsca, w których odbywać się będą zajęcia:

Kraków: Prapełnia, Diettla 97/9 (miejsce może ulec zmianie zależnie od wielkości sali, damy znać uczestnikom na kilka dni przed zajęciami)

Poznań: Studio Jogi YAM, Kochanowskiego 4

Warszawa: Joga Shala, Kłopotowskiego 11

Olsztyn: CEiK, Parkowa 1 

Osoby, które zdecydują się góry zapisać na cały cykl szóste czerwcowe spotkanie otrzymują gratis w prezencie od nas. 

Terminy spotkań :

Pobierz program Akademii Jogi Śmiechu w Poznaniu

Pobierz program Akademii Jogi Śmiechu w Krakowie

Pobierz program Akademii Jogi Śmiechu w Warszawie

Każde spotkanie trwa 3 godziny zajęciowe czyli 2,5 godz zegarowej.

10.1 (Waw), 15.1 (Krk),  26.2 (Poz), 10.3. (Ols) – Przygotowanie do indywidualnej praktyki radości.

Na tym spotkaniu zachęcę Was do praktykowania większej radości na co dzień i dam Wam ku temu narzędzia. Pokażę jak może wyglądać indywidualna praktyka jogi śmiechu a także zapoznam Was z dodatkowymi ćwiczeniami, które ułatwiają uruchamianie radości i jej żywiołów: śpiewu, tańca, większej lekkości życia. Przekażę Wam też arkusze, które pozwolą Wam zauważać subtelne zmiany i notować postępy lub zauważyć, że najwyższy czas na śmiech.

19.2 (Krk), 21.2 (Waw),31.3. (Ols), 1.4 (Poz),  Joga śmiechu i inteligencja emocjonalna

Psycholodzy od dawna posługują się pasującym bardzo do jogi śmiechu terminem czyli „inteligencją emocjonalną” – zdolnością do większej empatii i zrozumienia emocji swoich i innych ludzi dającą większą lekkość i spokój, pozwalającą na bardziej adekwatną ekspresję emocji. Według twórcy tego pojęcia – amerykańskiego psychologa Daniela Golemana inteligencja emocjonalna obejmuje zdolność rozumienia siebie i własnych emocji, kierowania i kontrolowania ich, zdolność samomotywacji,empatię oraz umiejętności o charakterze społecznym.

Praktyka jogi śmiechu zwiększa inteligencję emocjonalną, gdyż śmiech uwalnia nas z tłumionych emocji a kończące sesje ćwiczenia relaksacyjne dają nam lepszy kontakt z własnymi emocjami. Śmiejąc się nawet w sytuacji wyzwań zwiększamy elastyczność reagowania z uśmiechem i lekkością w miejsce stresu na różne, czasem niełatwe, życiowe sytuacje.

Zobaczycie jak pojęcie inteligencji emocjonalnej pozwala nam całkiem poważnie w oczach społeczeństwa spojrzeć na to co robimy.

A oczywiście w programie spotkania podsumowanie dotychczasowych postępów i solidna dawka praktyki.

11.3 (Krk), 13.3 (Waw), 21.4. (Ols), 22.4 (Poz) Joga śmiechu i gry na kreatywność i asertywność

Tym razem nie tylko porozmawiamy o zmianach, jakie powoduje w nas joga śmiechu i regularna praktyka radości, ale i pogramy w różne gry które ułatwiają sięgniecie do przestrzeni radości i spokoju wewnątrz nas. Część z nich będziecie mogli dodatkowo praktykować ze znajomymi, co umocni Was w praktyce.

15.4  (Krk), 17.4 (Waw),  19.5 (Ols) 20.5. (Poz) Gibberish party czyli ćwiczymy uniwersalny język radości

Tym razem sięgniemy po dodatkowe narzędzie oczyszczania świadomości i otwierania się na radość: tajemniczy język Gibberish. Chcę Was miło zaskoczyć, więc wolę mówić jak najmniej o tym spotkaniu. Polecam przyjście w ubraniach , które nie mają żadnych napisów. Dobra zabawa i dużo śmiechu gwarantowane.

13.5 (Krk), 15.5 (Waw), 2.6. (Ols) 24.6. (Poz), Jesteś spokojem, jesteś miłością – czyli od śmiechu do medytacji

Tym razem będzie trochę spokojniej. Bo joga śmiechu to droga przede wszystkim do przestrzeni wewnętrznej radości i tam zamierzamy udać się z wycieczką. Tym razem będzie znacznie więcej relaksacji i technik medytacyjnych niż zwykle ale nie zapomnimy o przyzwoitej dawce śmiechu.

17.6 (Krk), 19.6 (Waw), 23.6. (Ols), 30.9. (Poz) Totalna celebracja radości w nas

To spotkanie będzie prezentem dla osób, które brały udział w całym cyklu. Omówimy zmiany, których dokonaliście w sobie i w świecie w trakcie cyklu. Powtórzymy najciekawsze elementy. Będzie dużo zabawy i przedstawię Wam dalsze propozycje kontynuacji praktyki.

fot. Jan Jałoszyński

fot. Jan Jałoszyński

Inwestycja w radość:

50 zł – jedno spotkanie

250 zł – całość – 5 spotkań + szóste spotkanie gratis

200 zł – dla osób dołączających od 2 spotkania – 4 spotkania + piąte gratis

Osoby które do dnia pierwszego spotkania lub na pierwszy spotkaniu zapiszą się i zapłacą za całość otrzymają szóste spotkanie gratis w prezencie od nas. Dopuszczamy też możliwość abyście wybrane spotkania odbyli w innych miastach w razie gdyby któryś z terminów nie pasował.

Zgłoszenia: info@joginsmiechu.pl oraz 607473322 (pon-pt, 10-18)

Informacje o Akademii w Olsztynie i zgłoszenia: biuro@hobbiton.pl kom.: 500-534-416

Ponadto, absolwenci i absolwentki pełnego cyklu otrzymają zaświadczenie o jego ukończeniu.

Przewidujemy ograniczoną liczbę miejsc i liczymy na stworzenie stałej docelowo zamkniętej grupy warsztatowej, dlatego polecamy wcześniejsze zapisy na całość. Będzie możliwość dołączania do naszej grupy na pojedyncze spotkania jedynie jeśli okaże się, że nie mamy jeszcze kompletu osób na cały cykl – prosimy sprawdzać sytuacje na bieżąco.

Cykl zostanie uruchomiony w wypadku zebrania minimalnej grupy chętnych osób. Zapraszamy!

Foto z zajęć jogi śmiechu w Krakowie: Estera Klima, foto portretowe Piotra – Julita Delbar

joga32

Komentarze Facebook

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *